پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204989
زنگ خطر اعتياد زنان به صدا درآمده است
تاریخ انتشار : 1395/02/28 16:07:05
نمایش : 1166
سخنگو ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اينکه برخي از زنان، سيگار را نشانه مدرنيته مي‌دانند از سيگار کشيدن زنان در خودرو و تلاش براي نشان دادن آن به ديگران انتقاد کرد و با ارائه آمار ۲ برابر شدن سهم اعتياد زنان، از به صدا درآمدن زنگ خطرها خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، پرويز افشار در کارگاه ملي ويژه سمن‌هاي سطح يک کشور که با عنوان حمايـت‌هاي اجتماعي از زنان بهبوده يافته انجام شد، با اشاره به نقش پررنگ سازمان‌هاي مردم نهاد در پيشبرد امورات کشورهاي دنيا، غيرانتفاعي بودن و پرهيز از ورود به حوزه‌هاي غيرتخصصي و خصوصاً سياسي را از جمله نکات مورد توجه اين سازمان‌ها عنوان کرد و در تشريح چرايي موفقيت واگذاري امور به اين سازمان‌ها اظهار کرد: اثربخشي بيشتر، مقبوليت بالاتر و ارائه خدمات ارزان‌تر، سه خصيصه فعاليت سازمان‌هاي مردم نهاد است که باعث شده جايگاه ويژه‌اي براي آن‌ها تعيين شود و اين موضوع در حوزه اعتياد به اندازه‌اي است که مي‌توان گفت در حال حاضر تنها 20 درصد فعاليت‌هاي اين حوزه تحت فعاليت‌هاي حاکميتي انجام مي‌شود و 80 درصد ديگر در حوزه فعاليت سازمان‌هاي مردم نهاد قرار دارد.

سخنگوي ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در حال حاضر 2271 سازمان مردم نهاد در بانک اطلاعاتي سمن‌هاي ستاد مبارزه با مواد مخدر حضور دارند که نامشان به عنوان سازمان‌هاي استاندارد و مورد تأييد پذيرفته شده است و در سه سطح ملي، استاني و محلي طبقه‌بندي شده‌اند.

وي با تأکيد بر ضرورت پرداختن به موضوع زنان گفت: مادران و زنان در کشورمان به عنوان استوانه‌هاي خانواده شناخته شده و از قداست خاصي برخوردارند و اعتياد، مثل موريانه‌اي است که اين استوانه و ستون را تخريب مي‌کند از اين رو بايد نسبت به شيوع آسيب‌هاي اجتماعي و اعتياد در ميان زنان و دختران حساس بود.

افشار گفت: متأسفانه دو برابر شدن سهم زنان از اعتياد در خلال سال‌هاي 80 تا 90 باعث شد تا زنگ خطر جدي به صدا درآيد چراکه اين افزايش سهم زنان باعث مي‌شود تا شاخص‌هاي اجتماعي و فرهنگي جامعه به شدت دچار چالش شود.

سخنگوي ستاد مبارزه با مواد مخدر با تأکيد بر آگاه‌سازي زنان براي پيشگيري از ورود ناخواسته آنان به ورطه اعتياد افزود: متأسفانه بخشي از زنان نه به واسطه آگاهي، بلکه به واسطه تبليغات زنانه آرايشگاه‌ها به اعتياد کشيده مي‌شوند.

وي ادامه داد: اين در حالي است که متأسفانه در حال حاضر برخي از جامعه زنان، سيگار کشيدن را نشانه‌اي از مدرنيته مي‌دانند و اين روزها نمونه‌هايي از سيگار به دست گرفتن زنان در خودروها و تلاش براي نشان دادن اين سيگار کشيدن را در خيابان‌ها شاهديم.

افشار با بيان اينکه بايد چتر پيشگيري را بر سر تمام مردم کشورمان در مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي بگسترانيم، به موضوع توجه ستاد مبارزه با مواد مخدر به دو قشر آسيب‌پذير زنان و کودکاني که به پايان خط اعتياد رسيده‌اند پرداخت و گفت: گرچه سياست‌هاي اقامتي براي زنان خيابان خواب و کارتن خواب، چندان مورد استقبال دنيا قرار نگرفته است ولي ما به دنبال احداث سرپناه‌ها، مراکز اقامتي و شلترها براي اين دو گروه در استان‌هاي درگير هستيم.

سخنگوي ستاد در پايان با اشاره به اينکه اعتياد نوعي بيماري است که بايد بخش بيماري آن به درستي به جامعه معرفي شود، خاطرنشان کرد: چطور است که خيرين به موضوعاتي همچون درمان سرطان و ساير بيماري‌هاي پرهزينه و کمرشکن وارد مي‌شوند ولي رغبت چنداني به ورود به حوزه درمان اعتياد ندارند درحالي که هزينه هيچ بيماري در دنيا به اندازه هزينه درمان اعتياد کمرشکن نيست و نهاد خانواده و اجتماع را با مشکل روبرو نمي‌کند.

منبع:تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html